torsdag 6 september 2012

Grunden steg för steg

Kommer idag visa en bild på mig osminkad! :O

Anledningen är att jag kommer att visa hur jag lägger min grund, steg för steg.

Här har jag tvättat och rengjort mitt ansikte och smörjt mig med dagcreme och ögoncreme.

Här har min foundation kommit på, Clinique Repairwear Laser Focus nr 01, applicerar den över hela ansiktet med foundation pensel, men undvik ögon området, där använder vi concealer.



Nu har jag lagt på min concealer, Clinique All About Eyes nr 01, den lägger jag under ögonen, runt näsvingarna och på vissa röda områden runt min mun.

Som sista steg lägger jag ett transparent löspuder, Clinique Blended Face Powder nr 20. Den sveper jag över hela ansiktet så att allt sitter som berget hela dagen.


Här är jag helt färdig med min sminkning!
Ögon: Clinique singel skuggor 203 + 607
          Estée Lauder Flytande eyeliner svart
          Clinique Lash primer + High Impact Extreme Volume svart

Kinder: Clinique Blush 109

Läppar: Clinique High Impact Lipstick 19

Hoppas du får en fin dag, nu ska jag äta lite frukost, sen blir det jobb!

Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar