torsdag 20 september 2012

Bodypaint

När jag gick min utbildning till Makeup Artist så fick vi lära oss Bodypaint. Som det låter så är det att man målar på kroppen, vi gjorde många olika saker under utbildningen men jag tänkte visa två olika här idag.

Den första är mitt examensarbete, då gjorde jag Hulken i bodypaint. Jag fick högsta betyg, vilket var väldigt trevligt! :)

Daniel, som min modell heter, målade jag med airbrush, för att få fram alla muskler i kroppen. :)

Sommaren efter jag hade tagit examen så målade jag en fotbollströja på en kompis, han är ett stort fan av Helsingborgs IF, så självklart blev det en HIF tröja! :)

Han hade med sig sin egen tröja, så målade jag efter den. Men efter 2,5 timmar så insåg vi att han skulle inte hinna åka till matchen, så all reklam och detaljer kom inte med. Men fin blev den tycker jag! :)

Är det någon som vill bli målad på kroppen så är det bara att säga till! Det är otroligt roligt, men det man får tänka på att det tar ett par timmar och man måste raka bort en del kroppshår! :)

Hoppas ni har en bra torsdag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar