fredag 14 september 2012

Hårfavoriter

Tyvärr har bloggen legat nere, så jag har inte kunnat uppdatera, men här kommer lite om mina favoritprodukter och verktyg till mitt hår!

 
Eftersom jag färgar mitt hår och dessutom rött, så måste jag ha schampoo och balsam för färgat hår. Jag använder Lanza Color Care, produkter som tvättar håret rent, milt och skonsamt samt gör att färgen håller längre.
 
Utöver shampoo och balsam så använder jag också Lanza Color Care Trauma Treatment, en produkt som man har i handukstorkat hår. Den skyddar mot värme från hårfön och plattång, men reparerar håret under tiden samt gör att hårfärgen både fäster och håller bättre! Helt fantastisk tycker jag! :)
 
 

Jag tycker inte om för mycket produkter i håret, jag vill att det ska kännas mjukt och inte stelt. Därför använder jag bara några få saker, den jag använder mest är L'Oréals Elnett hårlack. Den använder jag varje dag! Den ger mycket glans och stadga till håret utan att bli stenhårt.

Jag tvättar bara mitt hår en gång i veckan ungefär, och nån dag innan tvätt så brukar jag ha i lite torrschampo, så känns håret fräscht igen! Jag använder Batiste men tropisk doft, enkel och lättanvänd.

För att ge lite fukt och glans så som finish på min frisyr så lägger jag i lite Moroccan Oil! Ta bara liten droppe i händerna och dra igenom håret. Håret blir så mjukt!

Alla har vi nog hållt på med kam för att tupera håret, för att få lite volym. Det är mycket mer jobb och blir oftast inte lika tät tupering, som med min favorit: tuperingsborste från GHD!
Det går snabbt, enkelt och utan att slita ut massa hår. Borsten är också perfekt att använda på ytan för att få bort friss efter tuperingen.

Hoppas dessa kan bli en favorit hos dig med!
Ha en fantastisk fredagskväll!

Susanne


1 kommentar: