onsdag 17 oktober 2012

Makeupkurs

I lördags så ordnade jag en makeup kurs för min chef och vän Pernilla och 4 av hennes vänner, Nena, Sara, Anna och Sandra. De kom hem till mig, vi drack lite bubbel och mumsade på lite snacks. Sen körde jag igenom alla mina tips och tricks inom makeup. Hur man applicerar allt bäst, allt från foundation till ögonskuggor.

Vi hade jättetrevligt och jag hade förvarnat alla att de kommer att hamna på min blogg! :)




 



 
 
 
 
Tjejerna var jätteduktiga och var så fina när de gick! Hoppas ni tyckte det var lika kul som jag tyckte!
 
Inför kvällen hade jag sminkat mig så här:
 


 
 
En lite rockigare look med mycket skimmer! Jag använde:
 
Ögonskugga: Nouba Spicegold nr 38
                    Make Up Store Eyedust Dino
                    Make Up Store Microshadow Cookie
                    Make Up Store Microshadow Pollution
Mascara: Clinique High Impact Extreme Volume Black
Rouge: ett starkt rosa, vet tyvärr inte vilket märke då texten har suddats ut.
Läppar: ett blekt beige läppglans från Lancome, ser inte numret.
 
Vad vill du se mer på bloggen? Något speciellt du vill att jag ska ta upp? Bara skriv i kommentarsfältet och jag ska försöka få upp det på bloggen inom snar framtid! :)
 
Susanne

1 kommentar: