söndag 25 november 2012

Susanne Testar

Jag har byggt mina naglar med gelé nu ett tag men känner att de behöver vila lite. Även om man inte är särskilt hårdhänt när man filar så blir naglarna lite tunna och slitna.

För att råda bot på slitna naglar så köpte jag Essies Grow Richer.

 
Det är en nagelförstärkare till torra naglar, enligt texten på boxen så ska lacket ge näring till nageln och ge den 30% mer flexibilitet på 5 dagar. Vi får se vad som händer.
 
Gå inte på det där med att ett nagellack kan göra att dina naglar växer snabbare! Det är inte sant. Eftersom nageln skapas under huden, som ni ser uppe på bilden, Matrix heter stället. Där är nageln mjuk, när den kommer fram blir den hård och är då faktiskt döda celler! Ett nagellack kan inte komma ner till Matrix. Dessutom så kan ett nagellack inte gå ner i nageln, utan det ligger ovanpå!
 
Jag kombinerar alltid min förstärkare med en nagelolja, för oljan den tränger ner både i nageln och ner i matrix och ger mycket fukt, näring och flexibilitet. Dessutom så hjälper oljan mot torra nagelband. 
Förstärkaren ger ett skydd till nageln så att yttre påfrestningar inte går ner och skadar nageln.
 
Jag kommer att använda baslacket/förstärkaren från Essie nu ett tag framöver och se vad som händer, fortsättning följer!
 
Hoppas ni hade en underbar lördag!
 
Susanne

1 kommentar:

  1. Hej!
    Undrar hur resultatet med Essie Grow Richer blev? :-)
    Hälsningar
    Gunilla

    SvaraRadera